EtusivuTutustu kouluummeUutisetLukioDyna-miittia!
09.10.2014

Dyna-miittia!

Oulunkylan yhteiskoulussa järjestettiin keskiviikkona 8.10. luento, jonka aiheena oli miten tilastomatematiikkaa käytetään kadonneen lentokoneen etsinnässä, ja miten samat menetelmät auttavat ymmärtämään mm. tartuntatautien epidemioita ja bakteerien evoluutiota. Luennoijana oli Helsingin yliopiston tohtorikoulutettava Elina Numminen ja kuuntelemassa oli lukion opiskelijoita ja opettajia sekä omasta koulusta että muualta.

Dyna-miiteissä pääsee tutustumaan suomalaiseen luonnontieteiden, matematiikan ja teknologian osaamiseen. Miittejä pidetään koulujen lisäksi Helsingin yliopistolla, tutkimuslaitoksissa tai yrityksissä Helsingin seudulla. Miitteihin osallistumalla voi saada lukiossassamme soveltavan kurssin suorituksen.