EtusivuTutustu kouluummeUutisetranskaUusia ranskan DELF-kielitutkintoja
02.06.2021

Uusia ranskan DELF-kielitutkintoja

Kuluneen kevään 2021 ajan eri medioissa on ollut esillä runsaasti keskustelua kielivarannon kaventumisesta Suomessa. Ogelin nuoret tekevät oman osansa kansainvälisen tulevaisuutensa eteen kielidiplomeja suorittamalla. Yleiseurooppalaisen viitekehyksen mukaan laaditut ranskan DELF-kokeet suoritti yhteensä 21 osallistujaa peruskoulusta ja lukiosta. Abivuonna tehtävä B2-taso avaa tien ranskalaisiin korkeakouluopintoihin ja -vaihto-ohjelmiin. Ranskan kielipolku johtaa siis parhaimmillaan lähiala-asteelta Oulunkylän yhteiskouluun ja meiltä yliopistoon asti. Todistuksen kokeesta luovuttivat Suomen Ranskan instituutin ja suurlähetystön edustajat kieli- ja kulttuuriasiain attasea Anne-Laure Rigeade ja kielitutkintokoordinaattori Nicolas Delage.

Onnea kaikille arvokkaan taidon kartuttajille!