EtusivuTutustu kouluummeUutisetUncategorizedKatutaideprojekti uhatun luonnon puolesta – sähkökaapit saivat väriä ja sanomaa
22.05.2019

Katutaideprojekti uhatun luonnon puolesta – sähkökaapit saivat väriä ja sanomaa

Ogelin lukion ensimmäisen ja toisen vuosikurssin opiskelijat toteuttivat toukokuussa katutaideprojektin yhteistyössä Helen sähköverkko Oy:n kanssa. Projektin ohjasi kuvataideopettaja Arja Holma.

Opiskelijat suunnittelivat ja maalasivat koulun lähiseudun sähkökaappeihin teoksia maamme uhanalaisista lajeista. Kuvien lisäksi sähkökaapeista löytyy QR-koodi. Sen avulla katsoja pääsee tutustumaan Ylen luontosivuilta löytyvään tietoaineistoon, Suomen luonnon punaiseen listaan, joka on tänä keväänä päivitetty yhteenveto Suomen uhanalaisista lajeista.

Sähkökaappeihin pääsivät opiskelijoiden näkemykset mm. kuukkelista, meritaimenesta, sudesta, hilleristä ja jääleinikistä. Tulossa on vielä mustakurkku-uikku, ahma ja liito-orava.

Teosten osoitteet löytyvät alla olevista valokuvista.