EtusivuTutustu kouluummeUutisetLukioMaailmanmestari koulussamme
14.05.2019

Maailmanmestari koulussamme

Lukion ykkösellä opiskeleva Maija Rauramo kuuluu huhtikuussa Orlandossa cheerleadingin MM-mestaruuden voittaneeseen joukkueeseen.

Miltä tuntui voittaa maailmanmestaruus?

Kilpailut järjestettiin Floridassa ja ne kestivät kaksi päivää. Ensimmäisenä päivänä oli semifinaali ja toisena finaali. Fiilis voiton jälkeen oli tosi hyvä. Tuntui hyvältä, että kova työ palkittiin.

Miten valmistauduitte kisoihin?

Valmistautuminen alkoi jo viime syksynä, jolloin oli karsinnat joukkueeseen. Sen jälkeen meillä oli seitsemän yhteistä viikonlopputreeniä ja omatoimista treeniä kolmesti viikossa.

Mikä tässä kaudessa oli parasta ja mikä vaikeinta?

Parasta oli joukkuekaverit ja yhteinen voitontahto. Haastavinta oli ajankäytön jakaminen koulun ja treenien välillä.

Miten oma cheerleader-urasi jatkuu?

Tavoitteenani on jatkaa lajia vielä pitkään ja mahdollisesti päästä ensi vuodenkin maajoukkueeseen.

Sofia Jutila