EtusivuTutustu kouluummeUutisetYläkouluHölmöt nuoret sydämet Ogelissa
10.05.2019

Hölmöt nuoret sydämet Ogelissa

Koulumme kaikki seiskaluokkalaiset kävivät vapun jälkeisenä perjantaina elokuvaretkellä Bio Rexissä.

Entisöidyssä funkissalissa oppilaille näytettiin viime vuonna ensi-iltaan tullut kehuttu kotimainen nuorisoelokuva, Selma Vilhusen Hölmö nuori sydän.

Elokuvan teemoja purettiin tällä viikolla eri näkökulmista äidinkielen, terveystiedon ja kuvataiteen tunneilla. Keskustelua syntyi elokuvan teemoista kuten syrjäytymisestä, rasismista, seurustelusta ja teiniraskaudesta.

Elokuvan inspiroimana oppilaat harjoittelivat mm. värien vaikutusta elokuvan tunnelman luomiseen kännykkäkuvien ja kuvankäsittelyn avulla.

Perjantaina 10.5. ohjaaja Selma Vilhunen sekä nuoret päätähdet, Jere Ristseppä ja Rosa Honkonen, vierailivat koulullamme. Vieraat kertoivat elokuvanteosta, ja oppilaat esittivät runsaasti hyviä kysymyksiä.