EtusivuTutustu kouluummeUutisetLukioNuorten ilmastopäivä näkyi Ogelissa – 7C järjesti lumiukkoinstallaation
15.03.2019

Nuorten ilmastopäivä näkyi Ogelissa – 7C järjesti lumiukkoinstallaation

Tänään perjantaina valtava määrä koululaisia ja nuoria ympäri Suomen ja maailman osoitti huolensa ja vaati päättäjiltä järeämpiä toimia ilmastonmuutoksen torjumisessa.

Osa koulumme oppilaista oli mukana kansainväliseen ilmastolakkoon liittyvällä marssilla Helsingin keskustassa itsenäisesti ja huoltajan luvalla. Marssia seurattiin suorana muutamilla oppitunneilla, ja aiheesta keskusteltiin.

Suhtaudumme Ogelissa erittäin vakavasti huoleen ilmastonmuutoksesta. Kestoaihetta käsitellään jatkuvasti eri aineissa ja oppitunneilla. Ensi lukuvuosi on nimetty koulussamme ilmaston teemavuodeksi.

Opiskelijamme ovat mm. haastaneet Maunulan yhteiskoulun ja Helsingin luonnontiedelukion mukaan tulevaan Suomen EU-puheenjohtajakauteen liittyvään Ilmastoveivi-kampanjaan, jonka jokainen voi allekirjoittaa täällä.

Perjantaiaamuna 7C-musiikkiluokka järjesti ilmastopäivän johdosta näyttävän lumiukkoinstallaation maantiedon opettajan Ulla Anttilan johdolla.