EtusivuTutustu kouluummeUutisetLukioKolme ylioppilasta sai lakin itsenäisyysjuhlassa
05.12.2018

Kolme ylioppilasta sai lakin itsenäisyysjuhlassa

Koulumme itsenäisyys- ja ylioppilasjuhlassa lakitettiin keskiviikkona 5.12.2018 kolme uutta ylioppilasta. Lämpimät onnittelut!

Ylioppilaan puheen pitänyt yläkoulun musiikkiluokan ja lukion kasvatti Maria Korpela avasi kolmen ja puolen vuoden mittaista lukiorupeamaa, joka tuntui aikanaan isolta päätökseltä.

”Jälkeenpäin en osaa kuvitella parempaa ratkaisua”, huippu-urheilun ja lukio-opiskelun menestyksekkäästi yhdistänyt Korpela sanoi yleisölle.

Rehtori Mirva Lindström muistutti puheessaan, miten 101-vuotias Suomi on yksi maailman parhaita paikkoja elää. ”Siitä voi olla aidosti onnellinen”, kansanvaltaisen oikeusvaltion tärkeyttä korostanut rehtori sanoi.

”Toivon, että teillä on tervettä itsetuntoa ja itseluottamusta”, rehtori sanoi uusille ylioppilaille.

Juhlassa koettiin lisäksi Ilona Teittisen upea akrobatiaesitys sekä kuultiin lukion lauluyhtyeitä, koulun orkesteria ja kuoroa. Juhlan juonsivat Amos Finell ja Venla Mäkinen

Itsenäisyyspäivän jälkeinen perjantai 7.12. on koulussamme vapaapäivä. Koulutyö jatkuu maanantaina 10.12.