EtusivuTutustu kouluummeUutisetYläkouluKasiluokkalaiset testasivat Sinfonia Lahden
22.11.2018

Kasiluokkalaiset testasivat Sinfonia Lahden

Viime vuonna alkanut valtakunnallinen Taidetestaajat-hanke jatkui koulumme osalta torstaina 22.11., kun kahdeksasluokkalaiset matkasivat Sinfonia Lahden konserttiin Lahden Sibeliustaloon.

Akustiikasta kuuluisan Sibeliustalon lavalla nähtiin sinfoniaorkesterin yli 40 soittajan jatkoksi beatboxaaja Felix Zenger, joka loi suulla mikrofonin välityksellä rumpuja ja elektronista musiikkia muistuttavia rytmejä ja ääniä. Zenger oli myös säveltänyt konsertissa kuullun konserton beatboxaajalle ja isolle orkesterille.

Orkesteria johti kapellimestari Taavi Oramo, joka esitteli konsertin kappaleita niiden välillä.

Tapahtuma oli osa Suomen satavuotisjuhliin liittyvää Taidetestaajat-hanketta, joka on maamme historian suurin nuorten kulttuurihanke – retkille taiteen pariin eri puolille maata osallistuu 99 prosenttia Suomen kahdeksasluokkalaisista.