EtusivuTutustu kouluummeUutisetYläkouluHyvinvoinnin ja turvallisuuden teemaviikko edelsi syyslomaa
12.10.2018

Hyvinvoinnin ja turvallisuuden teemaviikko edelsi syyslomaa

Koulussamme järjestettiin hyvinvoinnin ja turvallisuuden teemaviikko syyslomaa edeltäneellä viikolla 8.-12.10. Turvallisuus ja hyvinvointi ovat yksi lukuvuoden painopistealueita.

Teemaviikon aikana eri järjestöt kuten Aseman lapset, Tyttöjen ja poikien talo sekä Nuorten kriisipiste pitivät oppitunteja yläkoululaisille. Jokaisella yläkoulun luokalla oli yksi järjestön vetämä oppitunti. Oppituntien aiheina olivat ryhmäytyminen, tunnetaidot ja kiusaamisen ehkäisy (7. luokka), seksuaalikasvatus (8. luokka) sekä hyvinvointi ja jaksaminen (9. luokka).

Lisäksi vanhempi konstaapeli Kirsi Autio piti koko yläkoululle luennon torstaina aiheesta ”nuoren elämästä poliisin silmin – tämän ajan haasteet.”

Viikon aikana koettiin myös teemaan liittyviä aamunavauksia, terveysruokia, tietovisa, toiminnallinen Yeesi-piste (aiheena sosiaalinen media ja itsetunto), nuorisotoimen järjestämää välituntitoimintaa sekä lukion hyvinvointikahvila.

Marianna Tiilikainen
oppilaanohjaaja (8. ja 9. luokat)

poliisi2