EtusivuTutustu kouluummeUutisetLukioGaudeamus igitur kaikui 120 ylioppilaan laulamana
02.06.2018

Gaudeamus igitur kaikui 120 ylioppilaan laulamana

Oulunkylän yhteiskoulun lukuvuosi päättyi tänään 2.6.2018 ylioppilasjuhlaan, jossa ansaitun valkolakin painoi päähänsä yhteensä 120 ylioppilasta.

Juhlan avaussanat lausui äidinkielen ja kirjallisuuden lehtori Satu Mäkinen. Hän muisteli omaa nuoruuttaan kapinoivan x-sukupolven edustajana ja vertasi sitä nyt valmistuvaan z-sukupolveen, jota pidetään konservatiivisena ja passiivisena. ”Kapinointi ei tarkoita sitä, että rikotaan sääntöjä, vaan sitä, että pyritään muuttamaan maailmaa”, ohjeisti Mäkinen nuoria ja kehotti heitä kapinoimaan hyvien asioiden puolesta.

Rehtori Mirva Lindström sivusi puheessaan 100-vuotiasta Suomea, joka oli myös yksi OYK:n kuluneen lukuvuoden teemoista. ”Teihin nuoriin tulevaisuuden Suomen on hyvä luottaa”, luonnehti rehtori tulevaa. Ylioppilaan puheen piti Maisa Sipiläinen. Hän korosti puheessaan etenkin yhteisöllisyyden merkitystä kolmen vuoden lukiotaipaleella.

Ylioppilasjuhlassa kuultiin myös koulun kuoroa, orkesteria ja abiturienttien lauluyhtyettä. Lisäksi nähtiin lukion tanssikurssin videoteos Daydreaming. Taideaineiden osaamista edusti myös ote musiikin lukiodiplomista, jonka esittivät Sampo Untamala, Eero Eteläpää, Sebastian Lehto ja Ville Halkosalmi.

Koulutyö OYK:ssa käynnistyy jälleen torstaina 9.8. Siihen asti Ogelin väki toivottaa kaikille rentouttavaa kesälomaa!

ylpparit rexi satu sormetorch2