EtusivuTutustu kouluummeUutisetYläkouluLuonnontiedeluokka 9D vieraili Islannissa
02.05.2018

Luonnontiedeluokka 9D vieraili Islannissa

Ogelin 9D-luokka vieraili viidennen jakson alussa Islannissa kuuden päivän opintomatkalla.

Reissulle mahtui paljon hupia, myöhään valvomista, hyviä muistoja ja unohtumattomia kokemuksia.

Pääsimme vierailemaan muun muassa geysireillä, Gullfossin vesiputouksella, Pingvellirin siirrosvyöhykeellä, Hallgrímurin kirkolla, Kringalanin ostoskeskuksessa sekä esimerkiksi kasvihuoneilla, jossa kasvatetaan tomaattia maasta tulevalla lämmöllä.

Vierailimme myös paikallisella koululla, jossa pääsimme ohjelmoimaan robotteja, geokätköilemään sekä lauleskelemaan.

Viimeisenä iltana vain harva meistä oppilaista meni nukkumaan – koimme, ettei ole hyödyllistä nukkua tuntia tai kahta, sillä lento lähti niin aikaisin.

Sen kyllä huomasi kaikista nuokkuvista päistä sitten lentokentällä ja -koneessa.

Teksti: Venla Leppänen 9D

sdr