EtusivuTutustu kouluummeUutisetYläkouluKahdeksasluokkalaiset testasivat Tampereen filharmonian
07.11.2017

Kahdeksasluokkalaiset testasivat Tampereen filharmonian

Ogelin kahdeksasluokkalaiset matkasivat tiistaina 7. marraskuuta Tampere-talolle kaupungin filharmonian vieraaksi.

Tapahtuma oli osa Suomen satavuotisjuhliin liittyvää Taidetestaajat-hanketta, joka on maamme historian suurin nuorten kulttuurihanke – retkille taiteen pariin eri puolille maata osallistuu 99 prosenttia Suomen kahdeksasluokkalaisista. Yhteensä hanke tavoittaa lähes 200 000 ihmistä.

Ogelin kasit pääsivät kuulemaan Tampere-talolla kapellimestari Ville Matvejeffin johtaman orkesterin esittämiä teoksia sävellysopiskelijoiden koululaisten Instagram-kuvien inspiroimista kappaleista Einojuhani Rautavaaran, Uuno Klamin ja Jean Sibeliuksen sävellyksiin.

Konsertin jälkeen oppilaat pääsivät kokeilemaan orkesterin soittimia ja jututtamaan tekijöitä sekä kuulemaan esimerkiksi kapellimestarin ja säveltäjän ammateista.

Ennen kotimatkaa vierailimme lounaalla Kalevan lukiossa.

Koulumme kasiluokkien seuraava taidetesti on helmikuussa, jolloin vierailemme Kansallisoopperassa.

netti4 netti3