EtusivuTutustu kouluummeUutisetLukioOYK isännöi kansainvälistä Erasmus-Kulturkiosk-projektitapaamista
03.05.2017

OYK isännöi kansainvälistä Erasmus-Kulturkiosk-projektitapaamista

Koulullamme oli kunnia isännöidä viimeistä Kulturkiosk-projektitapaamista. Kansainvälisiä vieraita oli kuudesta eri maasta, yhteensä 45.

Ohjelmassa oli mm. OYK:n opiskelijoiden vetämä kaupunkikierros, tutustumista museoihin (Designmuseo ja LUOMUS), tarpomista lumihangessa Nuuksiossa, ahkeraa työskentelyä museo-oppaan parissa sekä lopuksi vierailu Fazerilaan. Railakas vapunvietto ei myöskään jäänyt vierailtamme huomaamatta.

Suurkiitos kaikille isäntäperheille, jotka tarjosivat ulkomaalaisille nuorille mahdollisuuden kurkistaa suomalaiseen arkeen ja perhe-elämään. Projektin aikana solmitut ystävyyssuhteet säilyvät varmasti pitkään – myös opettajat ovat ystävystyneet keskenään ja jatkavat varmasti yhteistyötä tulevaisuudessakin.

Teksti: Niina Ikonen, saksanopettaja

ogelierasmus