EtusivuTutustu kouluummeUutisetLukioLähde nuoruuteen – juhlavuoden kirjoituskilpailu
26.02.2014

Lähde nuoruuteen – juhlavuoden kirjoituskilpailu

Oulunkylän yhteiskoulu täyttää tänä vuonna 90 vuotta. Juhlavuoden kunniaksi julistetaan 5.2.2014 alkaneeksi Lähde nuoruuteen -kirjoituskilpailu. Kilpailuun voivat osallistua kaikki OYK:n oppilaat ja opiskelijat kirjoittamalla fiktiivisen tekstin, jonka aiheena on nuoruus. Kilpailuteksti voi olla esimerkiksi novelli, runokokoelma, satu tai sarjakuva. Tekstien tulee olla aiemmin julkaisemattomia.

Lähde nuoruuteen -kirjoituskilpailussa on kaksi sarjaa: peruskoululaisten sarja ja lukiolaisten sarja. Kummankin sarjan pääpalkintona on tablettitietokone, ja toiseksi ja kolmanneksi sijoittuneita palkitaan mm. kirjapaketeilla ja teatterilipuilla. Lisäksi sarjojen voittajatekstit julkaistaan syksyllä 2014 ilmestyvässä nuoruusaiheisessa julkaisussa, joka kuvitetaan opiskelijoiden ottamilla valokuvilla. Kilpailuun osallistuvat tekstit arvioi raati, johon kuuluvat OYK:n äidinkielenopettajat sekä kirjoituskilpailun suojelijana toimiva koulun entinen oppilas, fantasiakirjailija Ilkka Auer.

Toimita kilpailutekstisi viimeistään viimeistään 4.4.2014 Satu Mäkiselle sekä tulostettuna että sähköpostitse (satu.makinen@oykbackup.local). Lisätietoja voit kysyä äidinkielenopettajilta. Kirjoituskilpailun palkinnot jaetaan pihakonsertissa 27.5.2014.

Osallistu rohkeasti – lähde nuoruuteen!