EtusivuTutustu kouluummeUutisetYläkouluTerveisiä 9C-musarien konserttimatkalta Hollannista!
18.05.2018

Terveisiä 9C-musarien konserttimatkalta Hollannista!

Koulumme yhdeksännen musiikkiluokan oppilaat ovat viettäneet kuluvan viikon konserttimatkalla Hollannissa. Konsertteja on ollut mm. Amsterdamissa ja Ossissa.

Mukana matkaava opettaja Elina Lekander raportoi luokan kokemuksista:

”Konsertteja on järjestetty kouluilla sekä kahdessa eri kulttuuritaloissa eri puolilla Hollantia.

Bussimatkoilla esiintymispaikkoihin yhteislauluna on kajahtanut esimerkiksi Aikuinen nainen ja Haloo Helsinkiä.

Konserttiohjelmistossa on kuultu soolobiisejä sekä bändin ja koko luokan esityksiä. Yleisö on ollut iältään 4-17-vuotiaita – erityisesti pienimmät ovat olleet innokasta yleisöä.

Yhden koulukonsertin jälkeen opettelimme tanssikoreografioita ja pelasimme jalkapalloa paikallisten oppilaiden kanssa.

Konsertteja matkalla kertyy yhteensä viisi, minkä lisäksi pääsimme keskiviikkona kuuntelemaan Rotterdamin filharmonikkojen harjoituksia. Hieno kokemus sekin!

Musiikkihommien lisäksi olemme ehtineet shoppailla, tutustua Amsterdamiin kanaaliristeilyllä sekä syödä tosi paljon sämpylöitä.

Kotimatka alkaa lauantaina, joten ensi maanantaina olemme normaalisti työn touhussa Ogelissa.

Säät ovat vaihdelleet hurjasti. Ehkä sen ja tiiviin tunnelman ansiosta puoli luokkaa on ollut kipeänä, mutta eiköhän tästä selvitä. Musisointi ja yhdessäolo on kuitenkin kivaa!”

cof