EtusivuTutustu kouluummeUutisetLukioErasmus-projektitapaaminen Itävallassa
06.03.2018

Erasmus-projektitapaaminen Itävallassa

Erasmus-Kulturkiosk II -projektin toinen tapaaminen järjestettiin Grazissa, Itävallassa 27.2.-5.3.2018.

OYK:ta edustivat Roosa Järvinen, Elina Karjalainen, Almiina Sankari, Jere Wirén ja Aleksi Myllys sekä opettajat Niina Ikonen ja Riitta Nevala. Tapaamisessa oli mukana yhteensä yhdeksän koulua seitsemästä eri maasta.

Projektiviikon aikana tutustuimme UNESCO:n maailmanperintökohteisiin Grazissa: vanhaan kaupunkiin sekä Eggenbergin linnaan. Opiskelijat työstivät kerättyä materiaalia workshop-periaatteella kansainvälisissä ryhmissä partnerikoulussamme Bundesgymnasium Rein:issa.

Vierailimme myös pormestarin luona ja teimme retken makuhermoja hivelevään kohteeseen, Zotterin suklaatehtaaseen.

Sää oli projektiviikon aikana todella kylmä, mutta tunnelma sitäkin lämpimämpi. Perhemajoituksen myötä opiskelijat pääsivät tutustumaan arkielämään Grazissa, nauttimaan perheiden vieraanvaraisuudesta sekä hyödyntämään kielitaitoaan monipuolisesti. Projekti jatkuu tapaamisilla Italiassa, Puolassa ja Saksassa.

Teksti ja kuvat: Niina Ikonen

Arbeit in der Schule Graz_Aussicht Bürgermeister