EtusivuTutustu kouluummeUutisetLukioPhiladelphia Dynamite liekitti lauantai-iltapäivää
25.04.2015

Philadelphia Dynamite liekitti lauantai-iltapäivää

Poikkeuksellinen lauantaikoulupäivä 25.4. sai riemastuttavan lopun, kun OYK:n lukiolaisten Valtteri Väntäsen (laulu ja kitara) ja Teemu Tammisen (basso) mainetta niittänyt Philadephia Dynamite esiintyi päivän päätteeksi juhlasalissa.

Nelikko – 13D-luokan kaksikon lisäksi Mikko Merimaa (rummut) ja Olli Rova (kitara) – on ehtinyt voittaa Junnuvimman 2012, lämmitellä The 69 Eyesiä ja esiintyä Suomen maineikkaimmissa rockluolissa Tavastialta Nosturiin ja Looseen, mutta Ogelin koulukeikalla oli varmasti erilaista ja erityistä hohtoa sekä jännitystä positiivisessa mielessä.

Ilman kotiin päin vetämistä yhtyeen voi sanoa olevan ihanteellisessa tilanteessa. Karismaa löytyy, toiminta- ja hard rock -soitto kulkee rennon varmasti, ihan oikeita kappaleitakin piisaa. Nyt ei voi kuin toivottaa yhtyeelle aktiivista keikkailua ja biisintekoa – The Beatleskin nousi maailmanhistorian tärkeimmäksi yhtyeeksi Reperbahnin meripoikakuppiloissa pikkupalkalla paiskittujen rutiinikeikkojen myötä. Harjoitus ja kova työ tekevät mestarin, myös rockissa, kunhan lähtökohdat ovat kunnossa – ja ne yhtyeellä ovat.

Biisimateriaalin persoonallisempaa laitaa edustavat Dreams ja Red Sun näyttäköön suuntaa tulevaan; omaleimaisuutta klassisessa hardrockissa voi tuskin koskaan olla liikaa.

Onnea ja menestystä hurmaavalle Dynamiitille!

Lämmittelijänä kuultiin peruskoulun musiikkiluokan 9C:n Syntax Error, joka suuntaa pian kymmenen keikan kiertueelle Luxemburgiin. Kaikukoon Toton Rosanna ja Stevie Wonderin I Wish yhtä aistikkaan notkeina ja kutkuttavina myös Keski-Euroopassa!

Terveisin,

Aleksi Kinnunen