EtusivuTutustu kouluummeUutisetLukioOYK:n konkarit ylistivät koulun henkeä
08.11.2014

OYK:n konkarit ylistivät koulun henkeä

Näyttelijä Kati Outinen ja Pop & jazz opiston OYK:n yhteyteen perustanut Klaus Järvinen ylistivät 90-vuotiaan koulun henkeä lauantain kutsuvierasjuhlassa.

”Mun teatterikipinä on syttynyt tässä salissa”, koulun entinen oppilas Outinen kertoi yleisölle.

Ensimmäiseksi roolikseen Outinen muisteli Seitsemän veljestä -aiheisen laulun hahmoa ”pikku-Eero, liukas luikku”. Näyttelijätyön professorina sittemmin toimineen Outisen tehtävänä oli tuolloin lähinnä kompastua lavalla.

Outinen nosti väkevässä puheessaan esiin kouluaikansa inspiroivista asioista näytelmäkerhon lisäksi nokkahuilubändin, musiikinopettaja Juha Sipun tunnit, kuorotoiminnan sekä Hasse Wallin kitaratunnit.

Outisen mukaan opettajat ruokkivat toistensa lahjakkuutta ja intoa.

”Se henki on kantanut läpi vuosien, että arvostetaan sitä, mitä jokainen tekee. Se henki on tullut tästä koulusta. Vain ihmiset tekevät sen keskenään. Se on arvokkainta mitä on.”

Outisen puheen jälkeen Klaus Järvinen jatkoi koulun ylistystä musiikkiesityksensä lomassa.

”Tämä on riemastuttavaa. Tämä henki heijastuu näistä ihmisistä.”

luokkis8